LAPORAN PENCAPAIAN JOHOR: MEMBANGUN DEKAD BAHARU JOHOR

membangun dekad baharu johor
LAPORAN PENCAPAIAN JOHOR: MEMBANGUN DEKAD BAHARU JOHOR | Sejak Mei 2013 lagi kita telah melihat pentadbiran Kerajaan Negeri telah memperkenalkan banyak inisiatif yang meletakkan keperluan dan hasrat Bangsa Johor sebagai keutamaan. Kerajaan bukan sahaja berjaya melaksanakannya tetapi juga menambah nilai dengan perancangan dan pelaksanaan perkara-perkara mengikut citarasa dan permintaan massa masa kini. Melalui misi yang dikenali sebagai Membangun Dekad Baharu Untuk Johor/ Dekad Baharu Johor, permulaan era baharu untuk Johor yang akan menyaksikan dekad yang penuh dengan pertumbuhan ekonomi yang agresif dan peningkatan kesejahteraan rakyatnya secara transformatif dalam sepuluh tahun akan datang.

Pada 25 Mac 2018, satu pembentangan Kad Laporan Pencapaian Kerajaan Johor 2013 - 2018 kepada orang ramai yang telah diadakan dan disempurnakan sendiri oleh YAB Menteri Besar Johor, Dato' Mohamed Khaled Nordin. Kad laporan itu juga dikeluarkan bertujuan untuk memberi peluang kepada rakyat menilai pencapaian dan kemajuan semasa kerajaan negeri dalam merencana pelbagai dasar dan agenda untuk kesejahteraan rakyat khususnya Johor pada hari ini dan masa hadapan.


RINGKASAN PENCAPAIAN UTAMA JOHOR 2013-2018


“Johor bukan sakadar menjadi ekonomi termaju di selatan Malaysia, tetapi menjadi kuasa ekonomi baharu Malaysia dan rantau Asia Tenggara. Johor Berkemajuan tidak akan terjelma tanpa visi dan pelan ekonomi yang radikal. Justeru, mangambil kira kedudukan strategik Johor, pembangunan pesat ekonominya, kecekapan prasarana serta pasaran buruh yang dinamik dan berkemahiran, Kuasa Ekonomi Selatan adalah sasaran dan cita-cita yang realistik.” - YAB Dato’ Mohamed Khaled Nordin, MB Johor

RINGKASAN PENCAPAIAN UTAMA JOHOR 2013-2018
Pencapaian pelbagai bidang daripada sektor ekonomi, perumahan, infrastuktur awam, pembasmian kemiskinan, modal insan, Islam hingga lah ke soal penyampaian perkhidmatan awam dilapor secara terperinci.

MANFAAT DI SETIAP PERINGKAT UMUR RAKYAT JOHOR
MEMBANGUN DEKAD BAHARU JOHOR BERKEMAJUAN
MEMBANGUN DEKAD BAHARU JOHOR BERKEMAJUAN
MEMBANGUN DEKAD BAHARU JOHOR BERKEMAJUAN
Anda boleh menyemak sendiri pencapaian yang dilakukan sepanjang 5 tahun ini dengan memuat turun laporan dengan mengklik link di atas atau layari laman sesawang Dekad Baharu Johor : http://www.dekadbaharujohor.my untuk bacaan lanjut.

Akhir kata, sebagai rakyat Johor, sejujurnya semua misi dan visi serta wawasan yang dibentangkan dapat dicapai dengan mudah jika ianya dilaksanakan oleh kerajaan yang mempunyai mandat yang besar, kuat serta dipercayai rakyat. Oleh itu, kita memerlukan kepimpinan yang terpuji serta sistem yang berteraskan prestasi dan kerja keras yang berterusan dengan usahasama semua pihak.

#TeamJohor #DekadBaharuJohor

Comments